annaochapan

Svar på frågor och funderingar

Kategori: Allmänt

Känner att det är på tiden att jag svarar på lite frågor och kommentarer jag har fått på senaste, så håll till godo allihop!

Becca,
tack för att du kommenterar så flitit först och främst! Alltid kul att läsa!
Du undrade över varför jag önskade mig ett grenuttag i julklapp, och jag kan förstå så här i efterhand att det verkar lite... annorlunda kanske.
Problemet är att vi har två adaptrar och två kontakter i vårt rum, och det är inte helt tillräckligt i längden.
Fläkten måste ju alltid vara igång, så då är en kontakt tagen där, och sedan utbryter kriget om vem som ska få ladda vad i den andra kontakten.
Men nu blir det andra bullar!
By the way, vi saknade dig på nyårsafton med! Satt och pratade om middagen vi hade förra året, och då kändes det lite lustigt att inte vara vår vanliga lilla skara.


Monkie, det där med snuset har jag också funderat över... Men man får ju ta in cigaretter, så varför inte?
Faktum är att när vi har varit ute och rest förut, så har jojo alltid redovisat sitt snus, och det har aldrig varit några problem. Alla vakter verkar känna till vad det är, och släpper igenom honom direkt.
Morötter däremot, precis som du säger, skulle aldrig gå igenom.
Man får inte ens ta med sig frukt och grönt mellan de olika staterna.
När vi flög från Brisbane till Townsville så hade de inte bombhundar som kontrollerade oss, utan frukt,nötter och grönt-hundar som såg till att ingen hade så mycket som en vindruva med sig. Och det var ju bara inrikes...
Förresten, motion är bara förnamnet på nya jobbet. Men vem tackar nej till betald motion? Inte jag i alla fall.


Vanessa, jag vill skypa snart med! Eftersom jag har börjat jobba nu så passar sen kväll (Perth-tid) bäst på vardagar (det är eftermiddagstid för dig), eller eftermiddagstid (för mig) på helger (dvs. helgförmiddagar för dig).
Skicka ett mail, en kommentar eller en rad eller två på fejjan så ska vi nog kunna styra upp detta!
Vad gäller snuset, så har han slutat ofrivilligt. Det han hade med sig tog slut någon gång i november, så sedan dess har han inte kunnat snusa.
När mamma sa att hon skulle skicka ner lite julklappar till oss, så bad jag henne skicka med ett par dosor.
Japp, jag vet, jag är en underbar flickvän!


Mimmi, du ställde ju egentligen inte riktigt någon fråga, men jag ville skriva till dig ändå eftersom jag blev så glad att se att du tittar in här! Det är så tråkigt att man inte kan se vem som läser, så när någon kommenterar blir det lite av en aha-upplevelse.
Hoppas allt är bra med er där uppe i nord, och hälsa alla så gott ifrån mig!

Kommentarer

  • Becca säger:

    Åh, tack för svaret :) Jag funderade faktiskt på det där med grenuttaget och jag misstänkte att det hade med adaptrar att göra. Jag tjuvkikade lite på svaret du gav Vanessa och jag är så klart väldigt intresserad av skype, jag med. Du kommer bli kontaktad av moi på fejan anågående det ärendet. Puss!

    2012-01-08 | 20:09:25

Kommentera inlägget här: