annaochapan

Familjen pa Mitchell Street

Kategori: Allmänt

Hej pa er!
Vi har nu varit i Darwin i lite drygt en manad, och det har hant mycket.
Framforallt har vi skaffat oss nagot av en familj. En backpacker-familj.
Vi ar ett gang som alla bor pa samma vandrarhem, och som darmed umgas dagligen. Var senaste favorit-syssla ar ol-frisbee, en sport som definitivt tal att introduceras i Sverige.
Jag hade tankt att presentera familjen med bilder, men som vanligt gar det inte riktigt som jag har tankt mig pa den fronten, sa jag far fylla i med bilder senare.

Toby, eller Tobias som han egentligen heter ar en galen tysk som ar bast pa att beratta historier. Den roligaste historien hittills ar nar vi spelade ol-frisbee haromveckan och han rakade somna i en buske. Han vaknade tre timmar senare, full och forvirrad, av att en orm slingrade sig over hans brost. En vanlig dag med Toby.

Dan, fick sina smeknamn "Dan with the van" och "Carpark Dan" efter att under langa perioder ha bott i sin bil pa en parkering och levt pa torra brodbitar. Nar han inte jobbar pa cementfabriken ar han vanligtvis upptagen med att hitta pa hyss. Hans hobby ar att dricka sangria och hata sin hemstad London.

Keith ar aldst i gruppen med sina 32 ar. Unrsprungligen fran Skottland, men har (som tur ar) tappat sin dialekt helt, sa man forstar vad han sager. Lite av en hippie-typ som reser konstant med sin svenska flickvan Patricia.

Patricia ar fran Helsingborg, men har rest overallt de senaste aren och langtar sallan hem. Hon ar alltid glad trots att hon ar den som jobbar mest av oss, och darfor sallan kan hanga med pa vara pahitt. Fast a andra sidan, hennes jobb gar ut pa att dela ut glass till smabarn, sa hur skulle hon kunna vara olycklig.

Jake, den typiska amerikanen. Fast pa ett bra satt. Uppvuxen i New York, och lite av en pretty boy om jag far saga det sjalv. Alltid redo for en diskussion, alltid redo for en ol.

Elliott
ar fran Kanada. Och det syns. Han ser ut som den typiska hockey-spelaren, och ar lite av en kung pa ol-frisbee.

Jared ar ocksa kanadensare och pastar sig ha fotografiskt minne, men med tanke pa att han glommer saker med jamna mellanrum ar jag inte helt saker pa att jag tror honom. Han tycker om att namna olika konstiga fakta samt sitt judiska ursprung. Dessutom en prylg-bog av rang.

Janina En 20-arig tyska som jag brukar teama ihop med nar testosteron-nivan blir for hog. Hon ar beroende av iskaffe och ser mer svensk ut an jag, och darfor tror oinvigda att det ar jag som ar tysken.

Max ar den mest ofranska fransman varlden har skadat. Han ar entreprenor ut i fingerspetsarna och ar i Australien for att lansera sin nya produkt till krogarna i narheten. Det ar en typ av champagne-liknande dryck som han ar mycket stolt over. Har tyvarr lamnat oss for att aka hem till Paris for att gora affarer, men atervander inom tva manader.

Sa klart har vi en hel del annat folk som kommer och gar, men dessa nio tillsammans med mig och Jojo utgor karnan av familjen.



Utover detta kan jag aven rapportera att Jojo har hittat ett jobb. Eller rattare sagt, Toby hittade ett jobb at honom pa lagret dar han sjalv och Elliott jobbar. Sa numera tillbringar Jojo dagarna med att lasta pallar med allt mellan himmel och jord. Vi ar ytterst tacksamma.

Aterkommer med ny rapport snarast mojligt.

Kommentarer

  • Becca säger:

    Ääääntligen hör man ifrån er :D Låter som en urbra familj. Du får ta med hela familjen till Sverige så kan vi spela öl-frisbe nere vid campingen!

    Får ju ta och gratulera Jojo till jobbet också! Förstår att ni är tacksamma. Ser verkligen fram emot bilderna måste jag säga. Börjar sakna er på riktigt nu! Kom hem!

    2012-05-16 | 08:04:51
  • Vanessa säger:

    Finally Banana!! Har väntat å väntat och spendarat många sekunder på att ladda upp din bloggsida på min mobil för att sen besviket behöva stänga ned den, utan att ha fått lite go läsning. Tur att jag har lite andra bloggar jag kan läsa också, but don't worry, du ligger först i min lista av bloggar jag läser. Nog om det.

    Vilket härligt, blandat gäng ni har hamnat med, gött med lite variation, hehe. Antar att internet och skype är bara något du kommer åt när du går till internetcafé fortf..?

    As soon as du har möjligheten så vill jag prata med dig.

    Sverige saknar dig, det är jobbigt nu faktiskt. Ni kan ju faktiskt inte missa den härliga svenska sommaren som kryper sig på. Nej, jag skoja (lite), jag vet vad din plan är. Vill bara make it clear att jag saknar dig...

    PUSS

    2012-05-16 | 14:03:04

Kommentera inlägget här: