annaochapan

Stans lustigaste bränna

Kategori: Allmänt

Här i Australien är solen stark, man dör om man inte använder solkräm, det är hål i ozonlagret, man får solsting om man inte har en hatt, en solbränna är livsfarlig osv. osv.

I alla fall låter det så när man kollar på tv och det kommer reklam från statens hälsoavdelning.
Riktigt så vansinnigt farligt tror jag väl inte att det är, men man tar ju ändå det säkra före det osäkra, svensk som man är.
Dock märker man vad det är man har att göra med när man får en bränna som Jojos.


När vi var på stranden häromdagen så bad Jojo mig att smörja in hans rygg med solkräm.
Det gjorde jag, länge och väl, och eftersom han är solkrämspolisen så efterfrågades "lite extra", och även det fick han.
Däremot fick han inte så värst mycket omsorg vad gäller ovansidan av axlarna och överarmarna.
"Där når han ju själv" tänkte jag och drog bara över lite slarvigt.



Pluspoäng till den som kan gissa var han fick solkräm

Kommentarer

  • Becca säger:

    Aj! Stackars Jojo! Bada i aloe vera.

    2012-02-18 | 10:26:08
  • karin säger:

    MEN ANNA! Så slarvigt av dig!

    2012-02-19 | 10:07:03
  • Lollo säger:

    ÅH JÄVLAAAR!

    2012-02-19 | 15:20:05
    Bloggadress: http://lolloljung.blogg.se/
  • Monkie säger:

    Aj, aj, aj, ser väldigt ont ut! Hur mår han?? feber?? frossa?? Jag kan ju inte be dig ge honom en kram från mig, antar att han inte gillar närkontakt för tillfället!!?? Men SÄG kram från mamma!!!

    2012-02-20 | 22:14:48

Kommentera inlägget här: