annaochapan

Sista natten med gänget

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Jag vet att jag ör lite dålig på att uppdatera nu för tiden, men det händer så mycket och Timos internet är skitdåligt... Man får liksom passa på att göra vad man ska de 5 minuter om dagen som det faktiskt fungerar, och då har vi prioriterat att boka flygbiljetter, hostel m.m.

Det är lite konstigt att vi ska åka härifrån nu. Visst ska det bli kul, men Perth är ju lite av vår stad nu.
Vi har ju ändå varit här i fyra månader, och det är fullt tillräckligt för att lära känna staden och skaffa sig favoritställen, vänner och vanor.

På ett sätt känns det som vi gör lite fel.
Jag menar, varför åkte vi hit från första början? För att jobba och träffa folk man aldrig hade träffat annars, skulle jag svara.
Men varför åker vi då härifrån? Nu när vi har allt det, så packar vi väskorna och åker vidare.
Det känns sorgligt och konstigt.
Helt plötsligt är vi tillbaka till att inte känna en käft, bo på hostel och leta jobb...
Kanske har jag bara lite resfeber, kanske begår vi ett misstag...

Jag kan ju inte tala för Jojo och apan, men för min egen del så tackar jag Chantel, Timo, Christina, Dan och James för att de har gjort min tid här vad den har varit.
Jag tackar för alla bilar vi har pajjat, koppar kaffe vi har druckit, gay-rykten vi har startat...
Alla gånger vi har dansat så mycket att de som var på väg att stöta på oss förskräckta sprang därifrån.
Alla diskussioner om vilken sida man ska köra på, vilken mat man ska äta, vilken dag man firar jul samt vem som i allmänhet är bättre än den andra.
De för korta nätterna, lata dagar på stranden, "Manuel from the trees" samt 33-timmars (eller om man är riktigt hård, 51-timmars) öl-passen.
Vi är en helt vansinnig blandning av folk, och jag längtar redan tills vi återförenas i London, Perth, Gränna, Chester eller mitt i urskogs-Finland.

Kommentarer

  • Becca säger:

    Låter som ni haft det bra i Perth i alla fall ;) Nästa ställe lär bli precis lika bra. Hoppas resan och jobbsökandet går vägen! Håller tummarna för att ni hittar jobb och ska trivas. Puss

    2012-04-16 | 09:24:52

Kommentera inlägget här: