annaochapan

Ett halvår senare

Kategori: Allmänt

Ja... Här är jag.
Det verkar som att jag har en förmåga att tröttna på det här med att blogga med jämna mellanrum.
Men nu är jag här.
 
De flesta av er vet väl vad som har hänt i mitt liv de senaste månaderna, men om det är någon som har missat något kommer här en snabb uppdatering av de viktigaste händelserna:
 
Australien
Det tog slut mellan mig och Jojo. Janina och Dan blev ett par och flyttade till en (mer eller mindre) öde ö för att jobba på hotell. Darwin-familjen bytte medlemmar allt eftersom folk kom och gick.
Svenska Sofie och Stephanie från Göteborg blev en del av gruppen och mina nya närmaste vänner.
Vi firade svensk midsommar med smörgåstårta.
Jag trivdes hur bra som helst på mitt jobb och fick en massa nya vänner.
Jag umgicks allt mer med Chrispy. Vi började planera en Thailand-resa, och allt eftersom tiden gick blev vi mer än vänner.
Jag lämnade Australien och åkte till Thailand.
 
Thailand i snabba drag.
Bangkok. Galet och underbart. Tigrar och munkar. Lyxbar på höghustak. Gatumat. Öldrickande med Chrispys syster och hennes pojkvän. Chiang Mai. Magsjuka så in i bomben. Hotellrum och room service. Phuket. Inte jätteimponerade. Lite som Mallorca på andra sidan jorden. Grabbarna grus och Harrys. Phi Phi. Underbart. Lugnt och vackert. Snrokling och båtturer. Stora spindlar och råttor överallt. Vackra stränder med härliga barer. Hål i golvet istället för toa. Tillbaka till Bangkok en snabbis. Flyg till Sverige.
 
Chris följde med till Sverige. Han stannade nästan en vecka.
 
Sverige
November-December. Jobbjobbjobb. Hela tiden så mycket som möjligt. Spara pengar, köra mellan Stockholm och Malmö för att jobba på Ikea.
 
Jul med familjen i Motala. Härligt att se alla och umgås med de nära och kära. Obeskrivligt underbart att fira en riktig jul med snö.
 
Fest i mellandagarna för att återse så många vänner som möjligt.
Packa och åka till England för att fira nyår.
 
England
Nyårsafton på liten bar i en källare med Bond-tema.
Ytterligare två veckor i England. Hälsa på Chris familj och vänner. Se omgivningarna.
Edinburgh över en dag. Vackert och trivsamt. Gamla hus och slott.
 
Åka hem till Sverige. Chris följer med för att stanna den här gången.
 
Sverige
Syster fyller år. Åka till Jönköping och fira storslaget Jönköping-style.
 
Börja leta jobb, lägenhet och försöka få in Chris i svenska systemet. Och där är jag nu.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: