annaochapan

Tillfällig bloggkoma avslutad

Kategori: Allmänt

Vi har inte gått och dött. För er som undrar.

Nyårsafton blev mycket lyckad.
Vi åkte till Kings Park, som är en stor park, placerad på en höjd kan man säga, med utsikt över de centrala delarna av staden. Lite som Skansen nästan.

Vi hade förberett med låtsas-champagne och jordgubbar, räkor och finmat.
Vi var helt förberedda, på allt utom fem stycken lagom påverkade italienare som (helt omedvetet) var nära på att skapa en skogsbrand med hjälp av tomtebloss.
Men vi hade vansinnigt trevligt.


Idel glada miner. Innan branden nästan bröt ut.



Utsikt


Drog även en klassiker, det vill säga halsa skumpa.
Bara på studenten och nyårsafton man får göra det, och det är ju inte precis studenten en gång om året direkt, så man får ju passa på...


På nyårsdagen bestämde vi oss för att ta en dag instängda på vårt rum, avskärmade från verkligheten.
Det var trevligt. Tv, dator och nachos, allt på ett ställe.
Älskar att ha sådana dagar. Man luktar lite illa, och rapar ännu värre, men det finns ingen inom synhåll som ens skulle kunna vara i närheten av att bry sig.
Japp, vårt förhållande har nått den punkten.


I övrigt kan jag tala om att jag hade min första dag på jobbet idag.
Tror inte att jag har talat om för er vad det är för jobb jag har fått.
Jag jobbar alltså numera för ett så kallat "sales and marketing"-företag. Det är inte på långa vägar så fancy som det låter.
I praktiken går det ut på att vara en sådan där jobbig en som knackar dörr.
Den trevliga delen är att jag inte säljer dammsugare, utan försöker få folk att gå med i välgörenhetsorganisationer.
Just nu jobbar vi med Röda Korset.

Faktum är att jag gillar det. Än så länge. Har ju bara jobbat en dag ännu, men det finns verkligen potential.
Alla medarbetare är otroligt trevliga och hjälpsamma, och över lag är de man knackar på hos även de väldigt trevliga.
Här är det mycket vanligare att stödja välgörenhetsorganisationer än hemma, vilket gör detta jobbet mycket lättare än man kan tro.

Hur som helst så hade jag en mycket bra dag. Jag hade trevligt, träffade en massa folk, samt lyckades att få två så kallade "sälj", vilket tydligen var otroligt bra för att vara första dagen på fältet, av de andras reaktioner att döma.
Så jag är nöjd.

Kommentarer

  • Becca säger:

    Vad kul ni såg ut att ha på nyår! Det var lite konstigt att inte fira med dig i år måste jag säga. Stort grattis till att det går så bra på jobbet! Själv har jag inte förmågan att sälja någonting så jag är superimponerad :) Keep on truckin'! Puss

    2012-01-05 | 09:23:55
  • Monkie säger:

    Tänkte på er på tolvslaget!! Kändes lite konstigt att ni redan var en bit in på det nya året och förmodligen låg och sov gott när vi skålade.

    Kul att första dan på jobbet gick bra! Antar att det blir en del gratismotion också??

    2012-01-07 | 21:54:03

Kommentera inlägget här: