annaochapan

Scarborough

Kategori: Allmänt

När man är duktig får man belöna sig, och jag har säkert varit duktig på något de senaste dagarna.
Därför blev det stranden idag med Chantel, Jojo och Timo.

Dock blev det annan strand idag än vi åkte till sist.
Det trista med stränderna här är att det alltid är något som förstör lite.
Vissa stränder har stingers (mini-maneter som sticks och klänger sig fast), andra stränder har andra maneter som är ännu värre, rent utsagt farliga.
Scarborough (där vi var idag) är alltid blåsigt och har hajar.

Så när man står där i vattenbrynet, med fötterna i ett 25-gradigt, turkost hav, tvekar man ändå en sekund eller två innan man kastar sig ut i vågorna.

Tänkte bara nämna det sådär i förbifarten, så mår ni kanske lite bättre hemma i februari-Sverige.



Jojo, eller solkrämspolisen som han också kallas.




Kommentarer

  • Monkie säger:

    Det ser HELT FANTASTISKT ut!!!! Men var är folket??? Ja, jag hajar, det finns ju hajar!!!! Snälla, välj en strand med stingers nästa gång!!!(Så slipper jag vara orolig för hajar också, hajar du!!) :)



    Tjingeling! I morron bitti far Lennart, Lasse, Jeanette och jag på kryssning till Helsingfors!! Kanske inte så exotiskt (jo, finnar lär ju vara exotiska!!?? (knivar å vodka å sånt) oj då, ni har ju en finsk kompis, hälsa honom att jag har inga fördomar mot finnar!! (NÄ, nu känner jag att jag trasslar in mig))) ;) men ska bli kul ändå!



    Anna, hade det funnits valar där hade du inte vågat bada!! Hajar du! Hellre hajar än valar!!! Jag hajar ingenting!!??



    Kraaam på er!! Börjar kännas VÄLDIGT längesen nu!!



    2012-02-17 | 00:26:47
  • Karin säger:

    Ännu ett superlativ: Underbart!

    Förlåt Anna! Detta är din blogg men jag måste bara säga att jag älskar att läsa alla kommentarer nästan lika mycket som dina goa texter!

    Monkie, du är fullkomligt crazy..... :)) Hoppas ni slipper hajar på er kryssning!

    Ha det bra, allihop!

    2012-02-17 | 11:21:29
  • Becca säger:

    Det är aå kul med alla bilder! Även om jag vrider mig av avund här hemma :P

    2012-02-17 | 12:39:28
  • Becca säger:

    Det är aå kul med alla bilder! Även om jag vrider mig av avund här hemma :P

    2012-02-17 | 12:39:57
  • karin säger:

    He, he Becca! Skönt att du också kan göra tabbar!

    2012-02-19 | 10:14:04

Kommentera inlägget här: