annaochapan

Storstadsdjungel

Kategori: Allmänt

Vaknade nyss upp till vår andra morgon här.
Det är lite skillnad att vakna här och att vakna hemma.
Hemma hör man fåglarna kvittra och tittar man ut genom fönstret ser man ett och annat träd. I bakgrunden spelas Griegs "Morgonstämning" och man ler åt den nya dagen.
Det är ungefär samma här, men ändå så annorlunda.
Man vaknar av ett ångestskri. Det är någon konstig fågel som aldrig har lärt sig ett kvidevitt. Tittar man ut genom fönstret är där konstiga träd med stammar som slingrar sig runt varandra och lianliknande grenar som hänger ner.
Om man ignorerar höghus och det ständiga ljudet av bilar som passerar, skulle man kunna tro att man var mitt ute i någon sorts urskog.
Men nej, det är en storstadsdjungel. På riktigt.

Kommentarer

  • mamma karin säger:

    Poetisk inlevelse! Kan precis se det framför mig och känna känslan av en Tarzanfilm inspelad på 50-talet i en filmstudio. Vill också vara där! Anna! om du har möjlighet att skypa någon dag (när ni har flyttat) vore det bra. Kusin-Max vill så gärna låna ett av dina två pianon. Han är lika musikalisk som sin far och morfar och lillebror och är jättesugen. (Farfar Bernhard är också ganska musikalisk.) Kan inte glömma hur enormt vackert Du spelade på stora pianot i måndags, Tänker på det där stycket som du hade gjort om till pianonoter, jag kommer bara inte ihåg namnet på musikstycket (guldfisk,tyvärr.)! Matilda har fyllt år och det gick åt en hel Schwarzwaldtårta minsann. Pappa hälsar också!

    2011-10-23 | 09:46:58
  • Vanessa säger:

    Anna!!! Jag saknar dig, men så härligt det ser ut. Känns overkligt att ni är där. Jag vill skypa så fort du har möjlighet. Whenever wherever. Nu ska jag stenhårt följa bloggen. Love you, miss you! Hälsa jojo & apan xx

    2011-10-25 | 08:18:11
  • Becca säger:

    Anna och Jojo! Äntligen är min favoritblogg tillbaka! Vad häftigt att ni är framme och att det verkar gå bra för er! Saknar er som fan. Bäst för er att ni har jävligt kul!!

    Puss o kram!

    2011-10-25 | 16:38:00
  • Monkie säger:

    Låter som ni har det fint!

    Men det är andra tider här hemma nu: fåglarna har slutat kvittra, träden börjar bli ganska nakna, på mornarna är det seg is på bilrutorna och vid 18-tiden är det mörkt DESSUTOM: den kommande helgen övergår vi till vintertid och då är det mörkt redan vid halv fem-fem!! Men jag är INTE bitter!!

    Jonatan, vore bra om du kan höra av dig på ngt annat sätt för du har fått post som jag måste tala med dig om!

    Önskar er allt det bästa!! KRAAAM

    2011-10-25 | 19:41:26

Kommentera inlägget här: