annaochapan

Trakiga nyheter

Kategori: Allmänt

Sa.. Det har hant lite den senaste veckan.

Till att borja med var vi pa The Fullmoon Party pa Magnetic Island. Det ar en gigantisk fest som de har en gang i manaden, och den var verkligen gigantisk.
Det ar ett hostel med egen klubb som har festen, och det ar sa stort att det blir som en liten festival, med ol-talt, korvmojjar och allt dartill.
Det var helt galet, och ett helt okej satt att spendera en fredagkvall.

Sedan kommer vi till den lite trakigare nyheten. Igar hande det som absolut inte fick handa.
Det enda som verkligen kunde vanda hela var varld upp och ner, intraffade.

Vi satt som vanligt och spelade kort pa verandan igar kvall. Tom och Jocke skulle upp och jobba tidigt, sa de bestamde sig for att ga och lagga sig.
Jag, Jojo och Apan ville sitta uppe lite till, sa i vanlig ordning tog vi ut min lilla laptop for att se ett avsnitt eller tva av nagon serie innan laggdags.

Vi hann ett och ett halvt avsnitt av How I Met Your Mother, innan den kom och forstorde allt.
Fran ingenstans kom en spindel i storlek med Jojos hand springandes emot mig. (For er som inte vet nagot om Jojos hander, vi snackar fagelspindel-storlek.

For att vara arlig minns jag inte riktigt vad som hande, jag vet bara att jag slangde mig bakat, och spindeln vajde och borjade springa mot taket istallet.

Paniken var total. Till och med Apan var skakis.
Vi lamnade allt och flydde, sa langt bort fran huset som det bara gick.
Vi gick och gick, runt i staden i flera timmar. Jag fick blasor under fotterna, apan var hungrig och Jojo var trott.

Vid 3-tiden hittade vi en diner som hade dygnet-runt oppet och vi at varsin hamburgare och tittade vi pa tv tills det ljusnade vid 5-snaret.
Da atervande vi tillslut till vart overgivna slagfalt, lagom till nar Tom och Jocke gjorde sig i ordning for att aka till jobbet.

Vi ska flytta nu.



Dagens fun-fact

Kladdig hud
Atminstone har i norr, dar det ar ett mer tropiskt klimat, ar man ALLTID kladdig pa huden.
Det spelar ingen roll vilken tid pa dygnet, det ligger alltid ett lager kladdig blandning av solkram, myggmedel och svett over hela kroppen.
Men nar man duschar da? Du hinner lagom torka innan det ar tillbaka.
Det later kanske inte sa jobbigt, men ni vet ju sjalva hur jobbigt det ar att fa pa sig ett par byxor nar benen ar blota, eller hur det ar att vakna mitt i natten med blota lakan snavt virade runt hela kroppen.
Irriterande ar bara fornamnet.

Kommentarer

  • Syster säger:

    Jag vet inte vad jag ska säga anna... jag hade gjort exakt samma sak! Jag hade flytt utav bara helvete! Spindlar borde utrotas. Aggresiva jävlar.

    2011-11-28 | 13:26:20
  • ida säger:

    förlåt.. jag hade anställt den spindeln för att skämma dig.. och det kommer flera! jag ska göra att för att du ska komma hem igen:) ps. jag hade dött utan att överdriva....

    2011-11-28 | 15:48:23
  • Kusin Marianna säger:

    Usch med spindlar dom är verkligen inga trevliga djur.



    Jag hoppas att ni har det bra trots spindeln

    Kram på er

    2011-11-28 | 16:02:45
  • Monkie säger:

    Äntligen!! Tack för rapporten!! (väntat i 12 dagar, började bli lite orolig (men, känn ingen press!!))

    MEN hallå EN spindel på alla de dagar och nätter ni bott där!! Tänk om ni flyttar till ett ställe där det finns TVÅ spindlar!! Gör inget förhastat nu(säger en klok och erfaren moder)!!!

    Fullmoon Party, det låter romantiskt, vilken bra ide, det kan vi väl ha i trädgården till sommaren... eller till nästa sommar...? Det kanske blir i ngt mindre format än det på Magnetic Island förstås. Men EN korvmoj kunde vi ju ha!

    Tände ni första ljuset igår?

    Här firade vi första advent med stormvindar! Päronträdet stod dock kvar i morse! Segt virke håller för kraftiga stormar. (Oj, så djupt det blev nu, det blev ju ett betänkansvärt visdomsord!)

    Jojo har du fått posten?

    kram å puss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    2011-11-28 | 22:45:57
  • Becca säger:

    Anna! Jag lider med dig! Även om jag inte delar din skräck för sprindlar, så hade jag nog reagerat ungefär likadant.. Men låt inte detta avskräcka dig! Du är en stark och kompetent kvinna! Men flytta fort av bara fan! Tänk på ditt hjärta. Btw så har jag upplevt kladdet på huden du talar om under den ödesdigra semestern på Cypern -00. Ingen AC. Jobbigt så in i..

    2011-12-04 | 23:05:35
  • Calfo säger:

    Som tur är finns det ju bara en spindel i australien.



    Ps.

    För lite bilder på jojo.

    2011-12-07 | 10:28:21

Kommentera inlägget här: