annaochapan

Billabong och film

Kategori: Allmänt


Imorgon bar det av till Perth. Vi flyger fran Townsville till Brisbane imorgon kvall, och sedan far vi vant nastan ett dygn pa flygplatsen, innan nasta flyg gar till Perth.
Forhoppningsvis har de lite sant dar fritt wifi som brukar finnas pa flygplatser sa vi har nagot att gora...

Det kanns som att jag har blivit valdigt dalig pa att halla bloggen val uppdaterad, men framfor allt skyller jag pa min tillgang av internet. Den suger.
Som trost sa bjuder jag idag pa bilder, och forhoppningsvis (om jag listar ut hur det funkar) ett litet filmklipp!

Igar var vi pa ett stalle som heter Billabong Sanctuary, som ar en djurpark kan man saga, fast med djur som finns i Australien, och framfor allt i krokarna runt Townsville.



En dingo


De hade en massa kangurur som sprang runt


Vissa var valdigt sugna pa att bli kliade


En bebis-kanguru



Matning av skoldpaddor






Jag och Jockes nya favoritdjur: wombaten


Lunch


Krokodilmatning


Turist-Jocke med koalorna




Och har kommer en liten film (det blaste som fan sa man hor lite daligt... sorry)

Kommentarer

  • Majamyra säger:

    Åååååhh!!! Vill också! Det är snö här hemma nu, Allt är vitt och fint! ...Men, åh, jag vill också ha en wombat!!

    2011-12-05 | 13:59:16
  • Karin säger:

    Att du vågar klia en känguru! Det finns, i och för sig, en likhet med Torsten. Tack för inlägget. Gör inget att det dröjer lite, bara de kommer! Väntar så gärna! Ha en bra resa till Brisbane och vidare. Tänker på er!

    2011-12-05 | 22:18:16
  • Becca säger:

    Vilka fina bilder! Vill också klappa en känguru!! Jag kunde inte titta på filmklippet, förresten.. Det stod att det var ett privat klipp :/ Hoppas Perth är underbart och allt ni hoppats på! Ser fram emot nästa uppdatering, som vanligt!

    2011-12-06 | 10:15:06
  • majamyra säger:

    kan ju inte kolla på videon!! "this video is private" D:

    2011-12-06 | 12:43:13
  • Karin säger:

    Same, same!

    2011-12-07 | 07:06:16
  • Monkie säger:

    Nu funkade filmen! Jättekul att höra era röster och att få se hur ni bodde! Jojo i kalsingar, ja nu fick väl eran kompis vatten på sin kvarn! Jag tror ni förstår vad jag menar??

    Jättefina djurbilder. Coolt med en krokodil på bakbenen och sköldpaddorna så söta, för att inte tala om koalorna. Och nu står en wombat på MM:s önskelista! Då kanske råttan har trillat ut från listan?? kraaaam

    2011-12-09 | 03:55:46

Kommentera inlägget här: