annaochapan

Svar på era frågor

Kategori: Allmänt

Angående hela nyckel-incidenten, har jag fått en del frågor av er, nära och kära, som jag tänkte besvara nu.

1. Varför ringde vi inte hyresvärden?

För att han tar betalt för att åka ut med nycklar.
150 dollar (= ca 1000 spänn) kostar det, så därför försökte vi i det längsta att låta bli. Men det var nära att vi gav upp, flera gånger.

2. Varför ringde vi inte en låssmed?
Det hade varit dyrare än hyresvärden.

3. Hur öppnar man en dörr med en ballong?
Nu blir detta lite svårt att förklara när vi inte kan visa hur låset fungerar för er där hemma.
Vi tänkte att den del av låset som sticker in i dörrkarmen, kan man bara trycka in den i låset igen (som den gör när man trycker ner handtaget på en olåst dörr) så är det bara att öppna.
Det är precis det man vill ska hända med "kort-tricket", men för oss fungerade inte det, eftersom vinkeln var helt fel.
Jojo kläckte alltså idén med en ballong framåt småtimmarna. Tanken var att trycka in ballongen mellan dörrkarmen och låskolven, och sedan blåsa upp ballongen så att den skulle trycka in den i låset igen.

4. Vilka åtgärder har vidtagits för att förhindra liknande situationer i framtiden?
Vi har gömt en nyckel utanför rummet, samt har tagit ur en hasp i ena fönstret, så att man kan bända upp det, men bara om man vet hur.


Hoppas detta besvarar era frågor!

Sedan vill jag även passa på att rikta ett stort tack till familjen Gustafsson-Sjöö för att ni var DE ENDA SOM KOM IHÅG MIN NAMNSDAG. Det var trevligt med ett grattis!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Jag TÄNKTE på dig den 9:e. RÄCKER INTE DET?

    2011-12-20 | 09:45:52
  • Pappa säger:

    Oupps!!! Gillar dig ändå fast jag inte kommer ihåg din namnsdag/Pappa

    2011-12-20 | 15:36:29

Kommentera inlägget här: