annaochapan

Yeah, but you have like snow and stuff...

Kategori: Allmänt

Idag har jag och apan varit i skolan.
Vi hamnade brevid en halvgalen mexikansk människa. Hon hette Isabel och precis som jag tyckte hon att det var ganska svårt att hänga med på lektionen. Eller ja, prata är ju en sak... Grammatik är något helt annat...
Så när läraren började mala om pronomen och grejer, såg jag hur mexikanskans haka sjönk längre och längre ner, och min var inte så långt efter. Därför bestämde vi att vi skulle bli polare och sämst i klassen tillsammans.
När lektionen var slut, tog vi sällskap till spårvagnen.

Citat från konversationen:

Isabel: We have been so lucky with the weather so far. Really sunny and warm...
Anna: Yepp we have. It's so funny though... All the little austrians in their little winterjackets... It's not even cold!
En sträng blick från en mexikanska iförd vinterjacka.
Isabel: Yeah, but you come from a cold country. You have like snow and stuff

Sen åkte jag och apan hem igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: