annaochapan

Gräshoppor och karuseller

Kategori: Allmänt

Här kommer en snabb uppdatering av de senaste två dagarna. Både Jojo och apan tittar snett på mig när jag sitter vid datorn...
I onsdags var vi på Pratern. Det var ganska gött.
Det är alltså ett tivoli som ligger mitt i stan, och tydligen stänger de för säsongen på söndag, så allt sjäng verkligen på sista versen, men det var lite det som var charmen.
Det var inte alls mycket folk, och hela den där "övergivet-tivoli"-känslan låg över stället, vilket var mycket mysigt.


Framåt aftonen spatserade vi lite i stan och hittade en irländsk pub där vi satt nästan hela kvällen.



Igår var vi och shoppade, och hittade massa fina grejer, framför allt Jojo var mycket nöjd med turen.
När det började närma sig kvällen, så behövde vi lite energi. Plötsligt fanns en australiensisk pub framför oss.
Vi gick in och insåg omedelbart att det här var ett bra ställe. Vi trivdes omedelbart.
Efter en stund blev Jojo hungrig, så vi beställde in en "Adventurer's plate" för två. Ojojoj...
På denna tallrik var det.
1. Struts
2. Känguru
3. Krokodil
4. Gräshoppor


Är det något jag alltid har tänkt att jag aldrig kommer äta, så är det gräshoppor.
Jag åt dem.
Det var faktiskt inte så farligt, snarare tvärtom, ganska gott.
Det enda som var lite äckligt var hur skalet krispade i munnen.

Nåväl, nu kan jag inte sitta här mer, så so long!

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Fy vad äckliga ni är..

    2010-10-29 | 13:31:58
  • Vanessa säger:

    Haha, fan va gött!!! Jag blir hungrig. Men vilken tur för mig att jag o simon precis har bakat bläbärsmuffins då! Yumm-o!

    2010-10-30 | 15:22:39

Kommentera inlägget här: