annaochapan

Fredag

Kategori: Allmänt

Igår skrev jag inget. Jag var galet trött och helt plötsligt var det sent och bla bla... men mamma jag lever än, så du behöver inte oroa dig.
Igår var jag tvungen att åka in till stan och köpa lite småsaker.
Ända sedan jag kom hit har jag varit oerhört nöjd med lokaltrafiken. Jag har ett månadskort, som kostar 500 spänn, och med det får jag åka obegränsat i hela Wien. Det vill säga, det gäller för all lokaltrafik (spårvagnar, bussar, tunnelbana...)
Bara det är ett bra pris tycker jag, men inte nog med det. De går hela tiden. Inte en enda gång sedan jag kom hit, har jag behövt vänta mer än 5 minuter. Tills igår.
Jag kom ut från tunnelbanan och min buss var inte där. Så jag kollade på den elektroniska skylten, och där stod det 36 minuter.
Inte en chans, tänkte jag. Den borde vara här inom 3 minuter. Så jag satte mig och väntade.
Två minuter senare kollade jag igen. 24 minuter. Jahapp. Ytterligare några minuter senare stod det 11 minuter. Hm...
Sedan började jag kolla ungefär varannan minut. 7 minuter. 4 minuter. 16 minuter. 21 minuter. 3 minuter. Sedan kom symbolen för att bussen stod inne på stationen och det var dags att gå på. Ingen buss i syne. 13 minuter. 26 minuter. 12 minuter. 9 minuter. Då kom den.
Om de inte har en aning, kan de inte bara skriva ett frågetecken, istället för att gissa på någon random tid?
För att citera min kära mor: "Ibland märks det att Österrike är efter..."

Sedan åkte jag hem och kollade på Wallander. De har tydligen Wallander-fredag på tv. Awesome!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej Anna!

    Jag tror att tidtabells-nisse hade hunnit ta helgledigt! Fast i vissa fall ligger Österrike FÖRE! Speciellt Wien! Och det finns väldigt många snygga österrikare, kom jag på!

    (Jag har just märkt att en och annan österrikare läser din blogg också! Kul!)

    Jag tänkte skypa ikväll, ska vi höras? .....Har ingen annan att skypa med! Kl.20, blir det bra?



    Auf Wienerschnitzel!

    Mamsen

    2010-10-16 | 15:01:23

Kommentera inlägget här: