annaochapan

Upptäcktsfärd

Kategori: Allmänt

Idag har jag och apan varit på äventyr.
Till att börja med var jag tvungen att åka till skolan och bekräfta att jag ska gå där och så vidare. Lättare sagt än gjort. Denna skolan är inte liten säger jag bara...
Byggnaden var enorm, så vi bestämde oss för att gå ett varv runt först.
Vi tröttnade efter 10 minuter och gick in genom första bästa dörr istället. Där möttes vi av det här.

Eeeh.... what?

Inte helt oväntat hade vi kommit helt fel...
Så vi fick ta SPÅRVAGNEN två stopp för att komma till rätt del av universitet!
Sen lyckades vi till slut hitta rätt. Då fick jag göra ett nivå-test för att se vilken kurs jag skulle ta, och sedan efter mycket om och men, var jag slutgiltigt registrerad.

Då bar det av mot centrum, och där gick jag och apan runt ett bra tag och tittade.
Det fanns mycket att se... butiker, konstiga människor, byggnader...
Till slut fick vi vackert inse att vi hade gått vilse.
Då tyckte apan att det var kaffedags, så vi satte oss på en uteservering och filosofierade en stund.

Där träffade vi två glada pojkar som gav oss anvisningar om hur vi skulle hitta till tunnelbanan igen.
Sedan åkte vi hem och nu chillar vi framför dubbat "Malcolm in the middle"

By the way ni som vill prata med mig på skype, det funkar och jag är inloggad när jag är hemma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: