annaochapan

IKEA, fantastiska IKEA!

Kategori: Allmänt

God afton.
Denna dag har spenderats på IKEA, och det var underbart.
Jag behövde lite småsaker till lägenheten, så jag tänkte att jag kunde åka dit och låtsas att jag är hemma.
Först gick jag en vända bland möbelutställningarna. Jag kom på mig själv med att gå och flina åt att jag nog var den enda som faktiskt vet vad "nysnö" och "ektorp" betyder.
Sen tyckte apan att vi skulle äta lunch, så det gjorde vi.
Vi satte oss vid och långbord och åt och tog en kaffe på maten. Lagom när jag började göra mig redo att gå, så kom en kvinna som hela tiden hade suttit en bit bort fram till mig.
Hon tittade på mig, och jag tittade tillbaka. Sedan sa hon helt appropå ingenting (på tyska såklart):
"Gud vad du är snygg! Du har sminkat dig så fint och är så...fin!"
Eh... va? Jag mumlade "tack" men då hade hon redan börjat gå igen.
Jag satt där i chock en stund och fortsatte dricka på min kaffe som redan var slut.
Sedan gick jag ett varv till och sa till apan att inte nog med att jag är den enda som fattar vad namnen betyder, jag är även snyggast på IKEA. Apan tyckte att jag kom på andra plats efter honom.

Det var väl ungefär min dag, men innan jag avslutar kommer lite information om IKEA i Wien som jag tyckte var viktig att få med i det här inlägget.

1. Mamma, jag har köpt ost nu. De hade både "Morfars brännvinsost" och "Västgöta kloster".
2. De säljer svensk vodka på matavelningen.
3. Det serveras Gösser till lunchen om man så önskar.

Kommentarer

  • Mimmi säger:

    Hejsan Anna

    Jag fick din bloggadress av Ida, så nu kommer jag följa dig o apans liv

    i joddlarlandet. Kram

    2010-10-15 | 11:00:17
  • Mamma säger:

    Hallo!

    Det är klart DU är snyggast bland alla små fula österrikare.

    Fast jag tycker att du är roligast, smartast, mest påhittig, mest ordningsam(nej,DET var visst tomt smicker), duktigast på att umgås och ta folk, mest intressant (ibland).

    Kram

    Ps. Låt inte apan läsa det här! Han säger bara att du är näst....... Han är för egoistisk!

    2010-10-15 | 18:30:51
  • Anonym säger:

    2010-10-15 | 19:59:38
  • Opa säger:

    Vadå fula österrikare! Anna lyssna istället till din appa. Han har säkert bättre omdömme än din Mamma. Det var det värsta. Kram Oma och Opa.

    2010-10-15 | 20:22:46
    Bloggadress: http://annaochapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: