annaochapan

Hallowien

Kategori: Allmänt

Igår åkte Jojo hem. Apan är gladare än någonsin. Äntligen får vi lite kvalitetstid, han och jag.
Vi började dagen med en långpromead. Det har varit ganska fint väder idag, så vi gick och sparkade i löven.
När vi kom hem åt vi frukost, och sedan har vi mest chillat i lägenheten hela dagen.
Det var jätteskönt, fram tills vi blev störda.
Det började med en massa spring och stoj i korridoren, sen plingade det på dörren.
Jag kikade försiktigt ut genom titthålet. I korridoren utanför stod några häxor och en frankenstein.
Apan tyckte att vi skulle låtsas att vi inte var hemma, så det gjorde vi.
En stund senare plingade det på dörren igen. Tre pumpor den här gången.
De var så galet söta i sina pumpadräkter att jag först tänkte öppna dörren, men sen insåg jag att det enda godiset vi hade hemma var en enda chokladkaka. Man kan ju inte gärna ge godis till en av tre pumpor medan de andra tittar på.
Nä, vi låtsades även den här gången att vi inte var hemma.
När det plingade för tredje gången blev jag nästan lite upprymd och skyndade till titthålet för att se vad det var den här gången.
Hela gluggen var täckt av ett monsteransikte som tittade tillbaka. Jag blev skiträdd.
Ett ensamt monster med en jättemun.
Den här gången lät jag inte bli att öppna i brist på godis, jag var genuint rädd att bli rånmördad av ett monster.

För att slippa ringklocketerrorn åkte jag och apan in till stan och tog en bärs istället.

Kommentarer

  • Becca säger:

    Haha! Bästa hanteringen av jobbiga halloween-tiggar-barn någonsin :P

    2010-11-01 | 08:23:42
  • mamma säger:

    Det var nog klokt att inte öppna. Jag har hört att det kan vara förklädda cirkusdvärgar istället för barn under maskerna.

    Nu är det klart att Lisa och jag kommer och hälsar på i slutet av november. Dessutom är biljetterna bokade till en föreställning på Spanska ridskolan där man utövar ridkonst enligt ränessansens högsta skola, vilket man har hållit på med i över 400 år. Då var tanken att ge militären utmärkta hästar för strider. Den ända ridskolan av detta slag som överlevt är just Spanska ridskolan. Det krävs fysiskt och psykiskt uthålliga hästar och ryttare med stor samarbetsvilja från båda parter för att prestera det dom gör. Jag bara längtar till att få se föreställningen!

    Så längtar jag lite efter att få träffa dig och Apan också!

    Hoppas att söndagen och måndagen har gått bra! Inte kul när allt är stängt och man bara har en apa till sällskap. Tur att det är skola imorgon!!

    Torsten mår toppen och det gör vi också! Vi hörs på skype!

    Puss och massor av kramisar från Mamma

    2010-11-01 | 21:29:01
  • Vanessa säger:

    Haha Hallowien!!! Bäst.

    2010-11-02 | 11:11:33
  • mamma säger:

    (Renässans stavas det väl?)

    He,he,fyndigt: Hallo-wien!! Fattade inte det igår!

    Tack Vanessa!



    Hälsningar Karin

    2010-11-02 | 17:20:39

Kommentera inlägget här: