annaochapan

Finfika

Kategori: Allmänt

Tänkte att det väl är bäst att ge en update om vad som har hänt idag.
Det var alltså dags för det första provet idag. Det gick sådär får man väl säga...
Jag hade verkligen pluggat och försökt förbereda mig, men det är så förbannat svårt.
Förhoppningsvis blir det ett godkänt i alla fall.
Efter provet hade vår lärare bokat bord på ett café, så att vi skulle kunna ha andra halvan av vår lektion där.
Dels som belöning efter provet, och dels för att vi skulle få gå på ett typiskt Wienskt Café.
Jag säger då det.
Det var pelare, stora tavlor och alla som jobbade där var oerhört propra iförda kostym och förklän som nådde till golvet.
"Nu är vi inte på Haglunds längre" sa jag till apan och gick för att välja en bakelse.
Det blev en mangomousse med jordgubbsås i ett skal av vit choklad och till det en café melange.
Kära hjärtanes...
Det var underbart. Himmelriket i min mun.

När jag sedan kom hem så hade jag och Vanessa ivriga diskussioner gällande hygien, mat och ilska.
Det var givande, som alltid när det gäller oss..

Och så en särskild hälsning till mor min:
Eftersom vi njöt av bakelser och gott kaffe, så redovisade vi inte våra viktiga dagar. Blir på måndag istället, så jag hinner kanske byta till nationaldagen... får se.

Kommentarer

  • Vanessa säger:

    HIHIHIHI!!! Fett skojsig konversation, den har suttit kvar i mitt huvud ett tag.. Har köpt ny handsprit nu, var även på god väg att köpa de där "anti bacteria-wipsen" också, MEN I didn't do it!! So proud!! Puss på dig gullet. BTW, lite mer bilder hade varit göttans, måste ju få se ditt saknade nylle ibland.

    2010-10-28 | 11:51:37

Kommentera inlägget här: