annaochapan

Söndags-slöhet

Kategori: Allmänt

Idag har varit en riktigt typisk söndag.
Jag och apan har knappt gått utanför dörren.
Persiennerna har varit neddragna hela dagen och det enda vettiga vi har gjort var att plugga lite under förmiddagen, och sedan filosofiera över det här med fars dag.
What's the deal med det förresten? är det fars dag idag eller inte?
Vissa säger idag, andra säger nästa söndag. Jag är förvirrad.

Annars har här inte hänt så mycket, jag har ägnat mig åt min sömnad.

Eftersom jag inte har någon symaskin här så syr jag allt för hand, men det har jag inte haft något emot.
Det är så rofyllt, och jag har ju ändå ingen brådska, har jag tänkt.
För tio minuter sedan insåg jag att jag har sytt fel. Rätt rejält.
Den insikten blir lite mer dramatisk när det tar en timma att sy en decimeter.

Just nu sitter jag och väntar på att Jojo ska ringa.
Skype är underbart på det sättet (när det funkar) att jag och Jojo kan prata med varandra varje dag, trots att jag är i Österrike och han är i lumpen.
Det är dock slut med det för ett tag.
Imorgon åker han på slutövning med lumpen i tio dagar.
Slutövning innebär (om jag har förstått det hela rätt) att man bor under en gran i skogen, äter koda och barr och leker krig med varandra.
Det vill säga: internet är förbjudet.
(Någon mer än jag som börjar misstänka att en såkallad "slutövning" egentligen är ett sånt där "lajv" som sagan om ringen-galna brukar åka på..?)

Nåväl, vad jag vill få sagt är att jag behöver ett Jojo-substitut de närmaste tio dagarna.
Substitut-rollen går ut på att ringa mig varje dag vid 20-tiden, fråga vad jag har gjort under dagen, och sedan mestadels vara tyst medan jag pratar.
Vem som helst är välkommen att ringa!

Här är dagens Sam:
“You seen my cell phone?...What’s it look like? Like two horses fucking. It’s a phone, son. It looks like a phone."

Kommentarer

  • Becca säger:

    Hehe, du kan få gå med i Sveriges Desperate Housewives-klubben som jag kom med i när jag insåg att det där med citronpaj, det bör jag lägga av med. Sömnad räknas garanterat också som husfrugöra. Faktum är att jag tror att det var typ den första husfrusysslan. Typ ever! Så husfruig är den. Men som sagt välkommen! :D

    2010-11-08 | 07:49:04

Kommentera inlägget här: