annaochapan

tisdag

Kategori: Allmänt

Jag har flera gånger i mitt liv fått höra att jag skulle bli den ultimata hemmafrun.
Oftast har jag hört kommentaren när jag har bakat eller lagat mat.
Nu har jag satt pricken över i:et kan jag säga.
Jag har skaffat mig en ny hobby, nämligen sömnad.
Japp, jag sitter här och sticker mig i fingrarna medan jag dricker te.
Och jag går in för det helhjärtat kan jag säga. Igår satt jag i nästan fem timmar.

På senaste har jag även skaffat mig ett twitter-konto. Det är underbart!
Inte för att jag känner ett behov av att skriva där vad jag gör vareviga minut, utan mest för att man på ett enkelt sätt kan snoka i andras liv, vilket kan vara en av mina absoluta favoritsysselsättningar.
Hur som helst, där hittade jag en kille som heter Justin.
Justin är 29 år och bor hos sina föräldrar, någonstans i det stora Amerikat kan jag tänka mig.
Det enda han skriver på twitter är citat från sin far, Sam.
Sam är en 74-årig, bitter, pensionerad läkare med en viss glimt i ögat.
Dessa citat är obetalbara! Man kan se dem lite som levnadsråd.

Eftersom jag måste dela med mig av denna källa av visdom, så har jag bestämt mig för att varje dag ge er ett tänkvärt Sam-citat.

Här är dagens:
"He's a politician. It's like being a hooker. You can't be one unless you can pretend to like people while you're fucking them."

Kommentarer

  • mamma säger:

    Syr du gardiner eller kläder? Vad mycket man kommer underfund med när man är lite ensam ibland. Visste inte att du tycker om att sy! Det är ju perfekt att pilla med när allt är stängt på söndagarna.

    Har jag berättat att Pia och Staffan var här i helgen? De är så helt underbart trevliga och roliga! Jag fick fina presenter (flera stycken) och vi var och handlade i favoritaffären, von Otterska villan. Pia handlade en del och jag handlade också två jättefina värmeljushållare. En helhärlig helg var det!

    Du Anna, de har jättefina smycken på villan nu igen. Hur mycket som helst! Tyvärr kostar det ju!

    Ha det bra! Vi hörs på skype!

    Puss, puss!

    2010-11-04 | 11:52:03
  • sistah säger:

    hahaha klockrent citat ju xD

    2010-11-04 | 14:02:21

Kommentera inlägget här: