annaochapan

Veith Club

Kategori: Allmänt

Ja... Vad ska man säga?
Igår blev jag och apan bjudna på kalas. Det var österrikiska scouterna(!) som höll i det.
Tänkte väl att det här kanske blir sådär halvkul...
Men men, vi mötte upp de andra och tog en taxi till partajet.
Veith Club hette stället och låg i en källare i ett lägenhetshus på Veithgasse.
Namnet var lite av en ordlek, eftersom när man uttalar det så låter det som "fight club", vilket också var stilen på hela stället. Det kändes verkligen som att man hade hamnat mitt i filmen.
Det var knökafullt, rökigt och allting kändes väldigt b, men på ett bra sätt.

Jag och apan trivdes direkt. Det gjorde inte de andra, och ganska snart ville de dra vidare.
Så kom det sig att jag och apan stannade själva på en scoutfest.

Det tog inte lång tid innan jag började märka att vi var lite uttittade.
Då kom det fram en kille och började prata med mig. Han undrade lite vem jag var egentligen och var jag kom ifrån.

Det visade sig då att i stort sett alla där kände varandra sedan långt tillbaka, och alla undrade vem tjejen ingen kände egentligen var.
Utan att förstå det själva hade jag och apan alltså blivit samtalsämnet på festen.

Ganska snart vågade sig flera fram, och så fort jag nämnde att jag var från Sverige blev alla eld och lågor.
Särskilt glad blev en kille som hette David som pluggar skandinavistik och norska på universitetet.
Resten av kvällen fick jag bara prata svenska.

När det sedan närmade sig småtimmarna började jag fundera så smått över hur jag skulle ta mig hem.
Vi hade ju tagit taxi dit, så jag hade ju egentligen ingen aning om var jag var.

"Var bor du då?" frågade David
"I Brigittenau"
"Jag med! då kan vi cykla hem ihop"

Sagt och gjort. Han kirrade en cykel åt mig och sen cyklade vi. Väldigt fort. Lite för fort.
Jag trampade som en glaning för att hänga med.

"Du cyklar ju som en gud!" utbrast han efter en stund.
Om han bara hade vetat hur ont jag har i röven idag... Det är inte gudalikt vill jag lova....


Sam säger:
"I don't need more friends. You got friends and all they do is ask you to help them move. Fuck that. I'm old. I'm through moving shit."



Kommentarer

  • Becca säger:

    Sicket äventyr du har varit med om :P Vem visste att scouterna kunde prata om annat än knopar, lägereldar pinnbröd ;)

    2010-11-22 | 08:31:34
  • Vanessa säger:

    Scouter alltså.. Ja, vi va rätt coola om jag inte minns fel (minns antagligen fel... men men ).

    Banana goes bananas. Like it!

    You just gotta love sam citatet. Loooord oh lord!! :D

    Puss xx

    2010-11-22 | 10:31:51
  • Jeppe säger:

    måste säga att "du cyklar som en gud" är ett onekligen skönt citat, bland de bästa jag hört=)

    2010-11-26 | 02:59:54

Kommentera inlägget här: