annaochapan

Tyska fraser

Kategori: Allmänt

Idag har vi studerat lite, jag och apan.
Kom på att det kunde vara värt att söka efter tyska fraser på google, något nytt och nyttigt borde man väl lära sig.
Hittade en sida som sade sig ha "användbara fraser för resenärer i tysk-talande länder".
Eftersom detta kan visa sig vara användbart även för er andra, så kände jag att det var lite mitt ansvar att utbilda även er.

Så här kommer lite matnyttigt man kan använda i situationer då man är omgiven av tysktalande människor.

Varför får jag ingen fallskärm? Jag vill tala med piloten genast!
Warum Kann ich keinen Fallschirm haben? Ich will sofort mit dem Piloten sprechen!

Är det den röda eller den gröna knappen som desarmerar bomben?
Ist es der rote oder der grüne Knopf, der die Bombe entschärft?

Du har väldigt stora näsborrar för att vara en så liten man!
Für so einen kleinen Mann hast Du aber sehr grosse Nasenlöcher!

Så länge du kan ligga på marken utan att hålla i dig, är du inte full.
Solange Du auf dem Boden liegen kannst, ohne Dich festzuhalten, bist Du noch nicht betrunken.

Ursäkta, kan ni säga mig om det är här satan bor?
Entschuldigen Sie bitte, können Sie mir sagen, ob Satan hier wohnt?

Stoppa världen, jag vill kliva av!
Haltet Die Welt en, ich möchte aussteigen!


Kommentarer

  • Vanessa säger:

    Hahaha, mycket användbara fraser Banana. Måste kännas tryggt at ha lärt in dom nu ;)

    2010-11-16 | 18:33:56

Kommentera inlägget här: