annaochapan

Punsch-väder

Kategori: Allmänt

Idag har det varit punsch-väder, som min lärare kallar det.
Jag kan säga att i Österrike går man in för julen ungefär hundra gånger mer än i Sverige.
Det är julmarknader över hela stan, och marknaderna består mest av godis, mat och framför allt varm punsch.
Det är helt underbart! och särskilt dagar som idag, med kallt och klart väder.

ÄNTLIGEN börjar det bli lite julkänsla och snön börjar så smått att falla!

Till Lollo (och ni andra som undrar över hela internet-grejen):
Jo, jag har sånt där trådlöst internet som har en gräns för hur mycket man får använda per månad, och då har jag beräknat det per dag, men eftersom jag dagarna i början av månaden använde mer än min dagliga ranson, måste jag nu använda mindre, det vill säga, nu har jag 30MB till mitt förfogande per dag. Det räcker ungefär till 1½ timmas skypande, men det ballar ur om man försöker ladda upp en bild.
Får nytt internet nästa vecka tror jag, så om jag inte går till ett café med internet innan dess, så borde det komma bilder någon gång då.

Sam:
"Fine, let’s take a vote. Who wants fish for dinner?...Yeah, democracy ain’t so fun when it fucks you, huh?”

Kommentarer


Kommentera inlägget här: