annaochapan

Massiv tröttma

Kategori: Allmänt

Detta har varit en tröttsam dag.
Har bestämt mig för att vända mitt dygn rätt, och därav lider jag av tröttma idag.
Har dessutom sprungit omkring på stan halva dagen med Isabel för att handla mat från diverse olika kulturer.
Anledningen till vår seriösa matshopping är att vi imorgon är bjudna på en indisk fest (det är någon ljushögtid som tydligen ska firas), och där står tjejerna för ätbart och killarna för drickbart.
Ville bjuda på något svenskt. Det slutade med snacks i form av chilinötter och chips.
Vad ska man ta med sig om man ska vara svensk? knäckebröd och kalles?
nä, tänkte jag, chilinötter är ju gött, så det får det bli.

Vill även ägna Linnéa en extra tanke i detta inlägg.
Välkommen till vår lilla gemenskap här på bloggen, Linnéa!

Hon undrade (kanske lite berättigat) vem apan egentligen är.
Har fått denna fråga innan och vi tyckte därför (eller ja, apan tyckte) att det är dags att han får en presentation.

Apan heter Apan och flyttade in med mig lagom tills när jag skulle lämna Sverige för att åka till min moders hemland.
Vi träffades genom Ida. Hon tyckte att jag inte skulle behöva åka alldeles själv till Österrike, och frågade därför Apan om han kunde tänka sig att följa med.
Det kunde han, men på villkoret att jag står för bärs och kaffe. Sagt och gjort.
Apan är oftast lite bitter, därför pratar han bara med mig. Han kan sträcka sig till att yttra något ord till Ida med jämna mellanrum, men annars är det inte värt det enligt honom.
Apan säger alltid vad alla andra bara vågar tänka och han ger mig alltid goda råd (enligt honom själv) i svåra stunder.

Apan tycker om:
Att stå i centrum
Citat-Sam
Kaffe
Skadeglädje
Sig själv

Apan tycker inte om:
Hurtbullar
När saker inte handlar om honom
Äckliga människor
Politik
Tjejer med o'boy-ring-läppar

Apan är även övertygad om att han en dag kommer styra världen med järnhand och ha en stab som dagligen matar honom enbart med Jelly beans.


Apan gick med på en poser-bild för sina undersåtar.



Så, hoppas detta besvarar eventuella frågor.

Här kommer dagens Sam:
"I found some shit in your room...No, I found actual shit. Feces...Well I should hope it's from your shoes, otherwise what the fuck?"

Kommentarer

  • ida säger:

    jävla apa. han bara utnyttjar dig Anna. men det kommer du väll inse först när han kastar ut dig från lägenheten och erövrar Wien.

    2010-11-09 | 11:35:36
  • Marianna säger:

    Divali är ljushögtiden den har jag firat.

    Det är mysigt med den högtiden tycker jag

    ha en bra fest Anna :)

    2010-11-09 | 18:49:18
  • Becca säger:

    Haha, jag diggar Apan han äger! Men för att styra världen med järnhand kanske han behöver din hjälp eftersom han bara pratar med dig ;)

    2010-11-09 | 19:44:24

Kommentera inlägget här: