annaochapan

Kioskvältarn

Kategori: Allmänt

Japp, jag och apan fick nyss ta del av chockerande information.
Det gäller navelludd.
I drygt tre år har jag gått runt och varit lite avundsjuk på Jojo, för han har alltid så roligt navelludd som han kan pilla ut ur sin navel när han inte har något bättre för sig. Det har inte jag.
Jag kan sitta och gräva i min navel hur länge som helst utan att hitta ett skit.
Nu har jag lösningen till detta mysterium.
Tydligen är det så här när det gäller navelludd.
Ludd och små trådfibrer från kläder skavs av från kläderna med hjälp av kroppshår. Ju mer och ju grövre kroppshår du har, desto mer skavs av.
Fann även en man som hade gjorde ett litet experiment.
Han hade gröna kalsonger och en röd tröja. Hans navelludd blev röd/grönt, vilket därmed bevisar att luddet även använder hårstråna för att vandra över kroppen, och för att sedan hitta en trevlig gömma, till exempel naveln.
Så Jojo, du har ingen magisk förmåga som jag har fått klara mig utan.
Du är bara förbannat hårig.

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Gustav har också alltid massa navelludd som man kan pilla på! Fast det där med att det har med hur mkt hår man har, det hade jag räknat ut själv för längesen... Det är ju logiskt för fan... Klart det inte fastnar nåt på våra babyrumpslena magar.

    2010-11-06 | 21:25:47
  • mamma säger:

    Hej Anna! 17-18 grader i november är nog ganska ovanligt i Wien. Klimatförändringar?

    Fast pappa berättade att i hans ungdom så var det 18 grader i januari en gång.

    Den där Sam är ju både ärlig och rolig! Så värst snäll tycker jag inte att han är!

    Puss och kram!

    2010-11-07 | 11:22:00

Kommentera inlägget här: