annaochapan

Julkalender 2010

Kategori: Allmänt

"VAD I HELVETE!?" uitbrast Apan för en liten stund sedan när han satt och slösurfade på Aftonbladet.
Jag var tvungen att se vad det handlade om. Julkalendern. Första smygtitten tydligen.

De flesta julkalendrar som visats på tv har ju varit skit rent utsagt. Under mina 21 jular har jag sett fyra bra julkalendrar. Högst upp på listan ligger naturligtvis "Mysteriet på Greveholm" och "Jul i Kapernaum"

De senaste åren har jag nästan gett upp hoppet helt, och knappt ens kollat.

För ungefär tio minuter sedan satt jag och apan med öppna munnar och försökte förstå vad det var vi såg i klippet.
Här kommer info.

1. Familjen Rantanen har tröttnat på storstadslivet.
2. De köper ett gammalt hotell ute på landet.
3. Det spökar på hotellet.
4. Det finns någon typ av mystisk karta med i bilden.

Någon mer som tycker att det ringer en fet klocka!?

Kommentarer

  • Oma o Opa säger:

    Anna,Oma och jag, vi måste bara meddela dig att även vi läser med stor intresse och nöje dina (nästan litterära) inlägg i bloggen. Hoppas att

    Wien`s invånare blir så småningom medvetna om vilken begåvad elev de har som gäst inom sina murar.

    Idag hade vi snöstorm i Motala, annars är allt väl här. Kram Oma o Opa, hälsa Apan.

    2010-11-09 | 18:27:29
  • Becca säger:

    Hahaha, det har jag inte sett! Antingen har de insett att Greveholm är det vinnande konceptet eller så har de helt enkelt slut på idéer till julkalendrarna...

    2010-11-09 | 19:46:21
  • mamma säger:

    Jaa minst ett dussin juleklockor. Det är nog si och så med fantasin och skapandeandan på svt ibland. Hoppas att den blir lika bra som originalet!

    Mamsen

    2010-11-09 | 19:48:25
  • Linnéa säger:

    ANNA! julkalendern är utspelad hemma hos mig! på vår ö :D men det handlar väl om en liten gris??! den springer hursomhelst omkring här. en liten agility gris har hoppat omkring i en julkalnder iaf. Men det kanske är nästa års? är det en gris med så är det hos oss. det säger jag bara.

    2010-11-10 | 22:20:34

Kommentera inlägget här: