annaochapan

Lördag

Kategori: Allmänt

Jag lever ännu. Jag tog två dagar ledigt och låg i min säng och kollade på tv och knaprade halstabletter, men nu har jag bestämt mig för att bli frisk.

Gick till affären och på vägen gick jag förbi en skola/dagis eller annan form av barnverksamhet.
På gården hade de (som så många andra lekplatser) en kulle.
Eftersom snön har kommit även hit, var hela gården full av ungar som försökte bygga snögubbar, ha snöbollskrig och åka pulka. Trodde jag.
När jag kom lite närmare insåg jag att inte en enda av ungarna som befolkade den lilla kullen hade färgglada pulkor/stjärtlappar/tefat som hemma. Nej, de hade kälkar.
Inte plastiga snowracer-liknande, utan gamla hederliga trä-kälkar. (Lollo, de såg ut exakt som de på PP)

Frågar mig nu om detta är ett aktivt val, eller om plastvarianterna helt enkelt inte kommit hit än.

I övrigt har jag studerat. På måndag har jag mitt slutprov på kursen, så nu är det verkligen plugg som gäller resten av helgen.

Sam:
"A parent's only as good as their dumbest kid. If one wins a Nobel Prize but the other gets robbed by a hooker, you failed."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: