annaochapan

Måndag

Kategori: Allmänt

Så idag var det slutprov. Det gick väl bra antar jag. Lite svårt att säga, det var många olika delar och svårt att få en uppfattning om hur man låg till. Förhoppningsvis gick det väl hyfsat i alla fall.

Har en annan tanke att dela med mig av.
Vissa av er vet kanske om min rädsla för uniformer. För er andra kan jag ju förklara.
Jag är instinktivt rädd för folk som bär någon form av auktoritär uniform, det vill säga främst militärer och poliser.
Jag får en klump i halsen, en i magen och känner att jag vill därifrån omedelbart.

Min militär-rädsla har lindrats något eftersom Jojo har envisats med att gå runt i gröna kläder det senaste året, men polis-rädslan är oförändrad.

Detta obehag jag känner blir inte bättre av att österrikiska polisen är ÖVERALLT.
Man kan banne mig knappt gå utanför dörren förrän de är där och kastar misstänksamma blickar.
Dessutom ser svenska polisen ut som rena rama kling och klang i jämförelse.
Man förstår direkt att den österrikiska polisen, är den farliga polisen.

De har vapen hängandes över hela kroppen, sådana där militäriska polishattar och, som om det inte vore nog, det står POLIZEI med största möjliga bokstäver. Kan det bli mer brutalt?

Jojo brukar säga att man borde vara mer rädd när man inte ser en polis.
Yeah right, när som helst kommer de skjuta mig för skojs skull.
Det är bara en tidsfråga innan någon av dem flippar.


Sam:
"No, you can not borrow my t-shirt...How about instead of standing there looking shocked, you do your fucking laundry?"

Kommentarer

  • Becca säger:

    Haha, varför har jag aldrig hört talas om den här fobin? :P Vilket är värst då, poliser eller spindlar?

    2010-12-07 | 07:40:00
  • Mimmi säger:

    Tänk dig en val i polisuniform, du som har valfobi

    2010-12-07 | 09:33:48

Kommentera inlägget här: